lunes, 4 de junio de 2018

AVENTURA 2017: "7+1 ILLES"

En l’aventura 2017 estava previst visitar totes les Balears a més de Columbretes.  Com sempre passa en la navegació, una cosa és el Pla Inicial i l’altre la realitat. Per diverses raons, l’any passat no vàrem fer el diari del viatge. Ara, a punt de començar l’aventura 2018, hi penjo algunes notes per donar continuïtat al blog de les aventures del Capità Ferran. Els integrants de l’expedició són Jf, TC i FV; QR no pot venir per temes de salut i JA s’incorporarà al tram final.

NOVA VISITA A MENORCA (2 a 6 de juny de 2017)

Vàrem sortir de Badalona el dijous dia 1 de juny, sobre les 14.00 hores, després de dinar posant rumb a Menorca. És una navegació tranqui-la, amb la mar molt encalmada i que vàrem haver de fer a motor per la manca de vent: a unes 1500 revolucions avancem a 5,5 nusos, el que demostra l’eficàcia de la neteja de fons que hem fet abans de sortir. Per la matinada avistem una gran manada de dofins i malgrat que la canya es picada, les captures s’escapen sempre.

El nostre primer punt d’arribada és Cala Algaiarens, on fondegem pel bany i dinar.

Sobre les 4 de la tarda s’aixeca vent del sud (uns 10 nusos) que ens impedeix passar la nit a la cala inicialment escollida i decidim entrar a Ciutadella perquè TC conegui la ciutat, anant a fer primer un bon sopar a La Balear. El dissabte 3 de juny recorreguem la ciutat, sempre agradable,  i fem diverses compres per sortir el diumenge 4 i anar a fondejar a Son Saura.

Visitem la platja, ens banyem però per la nit es desferma una forta turmenta, amb llamps i trons i fort vent, que resistim ben fondejats per finalment amarrar.-nos a una boia fixa quan les condicions es fan realment dures. Les previsions són dolentes i estem tot el dia 5 a Son Saura.

Els temps millora significativament i el dimarts 6 de juny, abans de les 8, abandonem el refugi i creuem el canal de Menorca, sorprenentment amb bona mar al principi. Intentem pescar, i ens piquen vàries vegades però suposem que eren peces grosses i s’emporten l’ham. El vent s’enforteix, arribant a 25 nusos d’aparent amb “marejadilla” i a estones “marejada”. Resseguim diferents cales de Mallorca  i finalment atraquem a Portopetro.