lunes, 4 de junio de 2018

FORMENTERA (12 a 15 de juny de 2017)

El dissabte 10 de juny abandonem Cabrera, rumb a Eivissa on hem de recollir a un convidat. No hi ha vent, el mar de fons és fort, i hem de navegar a vela. Un cop més perdem el fil d’una picada d’una peça que segur que pensava més de 30 kg: és evident que aquesta aventura no es recordarà per les nostres pesques. En canvi tornem a veure un grup molt nombrós de dofins. Passem la nit ancorats a Cala Llonga, molt bonica malgrat de farcida de construccions.

Arribem a Marina Eivissa abans de les 12 del diumenge dia 11 de juny, després de fer gasoil. Eivissa és la manifestació de l’opulència sense aturador, que es percep ja en el port; dediquem la tarda a passejar per la ciutat vella que és força bonica.

El matí anem a comprar al mercat i un cop recollit la nostra visita, ens dirigim a la platja de S’Espalmador, després de passar amb cura els freus. El temps és bo i anem a vela, com fem sempre que podem. L’arribada és una mica conflictiva pel preu abusiu de les boies i la seva gestió desagradable. És una pressió damunt dels que naveguem, que l’administració ens suposa a tots rics. El tema boies està bé per la protecció dels herbassars de Posidonia, però no sempre estan on haurien d’estar...i no queda clar on acaba el negoci i on comença la consciència ecologista. Després de baixar a la platja, no podia faltar el tradicional bany de fangs negres que tan bé van per la salut!

El dia 13 entrem al port de La Savina  que serà la nostre base per visitar la illa. Aquest cop ho fem amb un Mehari atrotinat, amb les visites obligades a la Mola, les Salines, Cap de Barbaria... a dinar bé a Es Caló, a contemplar la posta de sol a la platja de Illetes amb un gintonic a la mà (on hi hem arribat amb bicicleta), a comprar peix fresc... és a dir, totes aquells petits plaers d’un illa mítica que conserva en gran part els seus encants primigenis, amb aigües de colors sorprenents.