El dia 25 abandonem el
port de Tarifa abans de les 11 del matí, i en dirigim a l’escenari de la batalla
de Trafalgar i retornem cap a Gibraltar, creuant tot l’estret, amb vents de popa
i amb la gènova posada, Fem tot l’estret navegant a vela, amb velocitats
superiors a 6 nusos. Sorprèn la verdor de paisatge i també la rapidesa dels
canvis. Poc abans d’arribar a la badia d’Algeciras, els vents s’intensifiquen
molt (fins més de 25 nusos) i el onatge augmenta significativament, Movent-nos
entre grans petrolers ancorats i sortejant el tràfic, atraquem a Marina Bay.
Estem a Gibraltar després d’haver creuat dues vegades l’estret, una amb vents
en contra i l’altre amb vents a favor. Destinem la tarda i el dia 26 a visitar
el penyal. Sorprèn l’ocupació de l’espai i l’activitat comercial, Un taxista
ens comenta les avantatges en educació, habitatge i transport que tenen els poc
més de 25,000 ciutadans i no m’estranya gens que vulguin conservar el seu
estatus, La parla indistinta anglesa i andalusa és un altre element
significatiu. La visita turística inclou les mones i els túnels tant de la
segona guerra mundial com de setges anteriors; tot el penyal és una
fortificació plena de canons. Les vistes des del cim són espectaculars i els
avions aterren a pocs metres de on estem atracats. També visitem una immensa
cova càrstica, preparada per fer d’hospital durant la segona guerra mundial. En
definitiva, l’aventura nàutica ha tingut també la vessant de visita turística a
un enclavament desconegut per nosaltres, amb pintes de cervesa londinenca incloses,
No hay comentarios:
Publicar un comentario