A
un valer sempre es fan malbé coses: l’efecte destructor del medi marí més les
fortes tensions que suporten les veles són les causes principals de desgast. Ha
tocar reparar la gènova perquè s’estava desfent el protector solar. A la vegada
la bateria del motor havia arribat al seu final.
Pensava
que l’operació de treure la vela seria més complicada però sota la sàvia direcció
del Almirante vàrem desmuntar la meva gènova (que gran és!) i la seva
trinqueta, les vàrem plegar damunt del pantalà, les vàrem portar a reparar; uns
dies després les vàrem recollir i, un cop pagat, sota un sol de juliol vàrem
procedir de nou al seu muntatge. Va ser tot més senzill del que pensava i veig
clar que he de practicar amb el tema dels nusos mariners, que se’m resisteixen.
I per acabar,m vàrem treure la bateria vella, la vàrem substituir per la nova
(quatre anys de garantia!) i apa, tot correcte.
Pujar
i baixar una bateria que pesa d’un veler no és gens senzill. És a dir, vàrem
quedar esgotats fins el punt que va ser necessari anar a menjar un arròs de
nyores...
Ara
el Floquet està a punt per les aventures de l’estiu
Bé GS no sé si haurà, però que us serrveix d'excusa per passar-ho la mar de be ¡¡¡¡SEGUR!!!!
ResponderEliminar