Un
entrenament de dos dies, en situació meteorològica molt diferent. Vàrem navegar
fins a Torredembarra, on es va passar la nit, per tornar el dia següent, amb
parada al port d’Aiguadolç per a fer gasoil. En total unes 21 hores de
navegació, amb un promig de 4,6 nusos i una punta de 7,5 nusos. Assistents: JF,
TS i FV.
Van
ser dos dies molt diferents. El primer amb pluja, vent fort (de fins 21 nusos),
a ratxes, amb onades a moments de 1,5 metres... Vàrem anar a vela i amb molta
feina: agafar rissos, reduir gènova, navegar
sense pilot automàtic... va ser un no parar però el Floquet navega perfectament
i se’l nota segur. Abans d’arribar a destí, es va obrir le cel i va sortir el
sol. En canvi, el segon dia amb poquíssim vent (fins al punt que l’anemòmetre
va arribar a marcar zero) el que ens va obligar a anar tot el viatge a motor,
amb la major posada per estabilitzar el vaixell. La darrera part del viatge va
ser molesta degut a una forta mar de fons que era restes de la tramuntana del
dia abans. Travessar el canal d’entrada al port de Barcelona amb un petit veler
requereix una forta atenció tan per sortejar els monstres ancorats com els que
surten per la bocana.
Aquestes
llargues hores de navegació van servir per entrenar les maniobres nàutiques,
provar el nou programa de navegació del Almirante que s’alimenta dia a dia amb
les dades meteorològiques i que es mostra molt precís, parlar molt del GS i
concretar els temes de subministraments i menús.
Hi
va haver també espai per la gastronomia: la sempre excel·lent truita de la
santa de JF, l’empanada de l’Ana i el bacallà al pil pil. I un sopar a Torredembarra,,,
No hay comentarios:
Publicar un comentario